In schrijfsels

Hoe zorg je ervoor dat je mentaal krachtig bent en blijft, als wat goed is voor jou anders is dan wat men van je verwacht? Dat kan een hele uitdaging zijn voor wie hoogsensitief en introvert is. Zo doen anderen dat:

  1. Tijd voor jezelf prioriteit geven, zodat je kunt ontprikkelen voordat je overprikkeld raakt. Zo vind je kracht.
  2. Duidelijk je grenzen bewaken, ook in conflictsituaties. Trouw zijn aan jezelf.
  3. Je behoeftes accepteren  zonder je daarover schuldig te voelen.
  4. Je intuïtie / gevoel volgen, die hebben het altijd bij het goede eind. Je kunt tussen de regels door lezen en herkent of iemand oprecht is.
  5. Je richten op zelfontwikkeling en groei. Dat is de mest voor je leven.
  6. Zorgen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit in relaties. Liever weinig goede vrienden dan een shitload aan oppervlakkigheid die je leegzuigt.
  7. Verantwoordelijkheid nemen voor jezelf. Jij bent de enige die weet wat je nodig hebt en die ervoor kan zorgen. Niet verwachten dat anderen die verantwoordelijkheid voor jou nemen en af gaan zitten wachten. Aangeven waar je behoefte aan hebt en waar nodig hulp vragen.
  8. Je omgeven met mensen die je waarderen zoals je bent, dat geeft je de ruimte om echt jezelf te zijn en te stralen.
  9. Jezelf de tijd gunnen om dingen in je eigen tempo te doen en multitasken  naar het rijk der fabelen verwijzen.
  10. Je eigen ding doen in plaats van te doen wat anderen van je verwachten.
  11. Voldoende slapen, gezond eten en voldoende beweging in de buitenlucht.
  12. Genieten van schoonheid en de natuur, dat laadt je op.
  13. Je sterke kanten benutten. Lees daarover ook in mijn andere schrijfsels.

Ondersteuning

Wil je ontdekken waarom het je maar niet lukt en vooral, hoe het je wel kan lukken? Kijk voor de mogelijkheden HIER.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search